Baby, Boek reviews

Boek review – buskruit met muisjes

Al even geleden dat ik een boek review gedaan heb, want ik lees tegenwoordig niet meer zoveel. Iets met tijd en prioriteiten enzo. Maar ineens bedacht ik me dat het eigenlijk supersuf is dat ik geen review gemaakt heb van het eerste baby- en opvoedingsboek wat ik gelezen heb. En let wel, dit boek heb ik gelezen toen ik nog zwanger was. Toen het hele baby/kindje en opvoeden en verzorging nog ontzettend ongrijpbaar was, enkel een concept, en ik nog geen idee had hoe de realiteit zou zijn. Dus dit boek kun je wel zien als mijn voorbereiding. Spoiler alert: slechte keuze geweest. Maar ja, dat wist ik toen nog niet.

Oke, korte samenvatting, het is dus een boek geschreven door 3 moeders van samen 9 kinderen opgevoed hebben. Niet per se samen, maar je snapt me wel. Deze 3 dames geven je allemaal advies die ik, als ik het nu zomaar zou krijgen, zou scharen om ongevraagde bemoeienis. Maar ja, ik heb zelf het boek gekocht en dus indirect om het advies gevraagd. Verder wordt het geheel doorspekt met her en der wat losse flodders van wat bn’ ers die toevallig ook een kindje op de wereld gezet hebben.

Er zitten wel wat dingetjes in waarvan ik denk, mwah oke, mogelijk wel bruikbaar. Maar het gros van de tips en trics passen totaal niet bij mijn idee van verzorging en opvoeding van een kleine baby. Zoals bijvoorbeeld het hele voeden op schema, en een beetje rekken en schipperen zodat je zo snel mogelijk van de nachtflessen af bent.. of dat je je baby gerust 20 minuten kan laten huilen. Hoe dan? Ik vraag het me oprecht af, hoe krijgen ouders het voor elkaar 20 minuten lang op hun handen te gaan zitten en hun baby tekeer kunnen laten gaan.

Met andere woorden, gratis af te halen, een boek voor ‘ traditionele’ mama’s, want ik heb er achteraf gezien helemaal niks mee… sorry dames!